Порядок визначення та відшкодування територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства


КАРПІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
КРИВОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Проекти регуляторних актів
від 29 березня 2019р. № 
Про затвердження Порядку визначення та відшкодування територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства
Опубліковано 29 березня 2019

Аналіз регуляторного впливу

 

до проекту «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства

            Розроблений на виконання та дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. (надалі - Аналіз)

1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Земельним та Податковим кодексами України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Через недосконалість земельного законодавства на загальнодержавному рівні, навіть при наявних рішеннях щодо передачі земель в оренду, землекористувачі не поспішають укладати договори оренди, або взагалі ухиляються від їх укладення. Також мають непоодинокі випадки користування земельними ділянками без оформлення права оренди (тобто без прийняття рішення міською радою про надання земельної ділянки в оренду). Залишення даної ситуації без змін є неприйнятним, так як деякі підприємства, установи, організації, юридичні особи, фізичні особи – підприємці, а також громадяни (далі – Суб’єкти) не здійснюють належним чином плати за землю, а відсутність механізму нарахування збитків дозволяє їм уникати відповідальності в частині відшкодування збитків, завданої власнику землі (сільській раді).

Відсутність ринкових механізмів, або нормативного документа, який в рамках чинного законодавства дає можливість зробити прозорим порядок нарахування збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства є основною причиною виникнення даної проблеми.

Затвердження даного Положення створить правовий механізм щодо визначення розмірів збитків, заподіяних Карпівській сільській раді внаслідок недотримання вимог земельного законодавства у вищевикладених випадках та посилить самоврядний контроль який здійснюють органи місцевого самоврядування, за дотриманням земельного законодавства України на території Карпівської сільської ради. Дія даного регуляторного акта поширюється на територіальну громаду, суб’єктів господарювання, органи місцевого самоврядування.

Групи

Так

Ні

Громадяни

+


Орган місцевого самоврядування

+


Суб’єкти господарювання

+


2. Ціль державного регулювання

Прийняття запропонованого регуляторного акту передбачає вирішення наступних цілей:

- приведення земельних правовідносин на території Карпівської сільської ради у відповідність до статті 206 Земельного кодексу України. Плата за користування землею буде проведена в повному обсязі за весь період фактичного користування;

- забезпечення ефективного використання землі в інтересах територіальної громади;

- збільшення надходжень до сільського  бюджету та направлення додаткових коштів на соціальний розвиток громади;

- забезпечення більш повного обліку земель, їх власників і користувачів, раціонального та ефективного використання земельних ділянок.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

3.1.Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Описальтернативи

Альтернатива 1.
Збереження існуючого стану
Збереження існуючого стану, тобто без прийняття Порядку визначення та відшкодування територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства
Альтернатива 2.
Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів
Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки вони відсутні та потребує державного регулювання.
Альтернатива 3.
Прийняття запропонованого проекту рішення
Забезпечить вирішення проблеми. Дана альтернатива є найбільш оптимальною і прийнятною. Перевага обраного способу досягнення цілей полягає в тому, що даним регуляторним актом визначено Порядок відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавств. Вигода очевидна, витрати мінімальні.

 

3.2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (орган місцевого самоврядування)

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1
Дана альтернатива є неприйнятною, так як деякі суб’єкти господарювання та фізичні особи не здійснюють належним чином плати за землю, а відсутність механізму нарахування збитків дозволяє їм уникати відповідальності в частині відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, внаслідок порушення земельного законодавства.
відсутні
Альтернатива 2
Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки вони відсутні та потребує державного регулювання.
відсутні
Альтернатива 3
Встановлення єдиної процедури відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, поліпшення контролю за використанням землі та збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок відшкодування нарахованих збитків.
відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

землекористувачі не поспішають оформляти право на землю згідно законодавства

відсутні

Альтернатива 2

дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки вони відсутні та потребує державного регулювання.

відсутні

Альтернатива 3

Прийняття запропонованого проекту рішення не зачіпає інтересів добросовісних суб’єктів земельних правовідносин

відсутні




Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

 Великі

Середні

 Малі

 Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

*

*

*

*

*

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

*

*

*

*

*

  * визначити кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання неможливо, оскільки даний акт стосується лише суб’єктів господарювання, які порушують вимоги чинного законодавства у сфері земельних відносин.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

-

відсутні

Альтернатива 2

-

відсутні

Альтернатива 3

Встановлення єдиної процедури відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, поліпшення контролю за використанням землі та збільшення надходжень до сільського  бюджету за рахунок відшкодування нарахованих збитків.

відсутні

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного

способу досягнення цілей

 

Вибір оптимального альтернативного способу досягнення цілей здійснено з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

2

важливі аспекти проблеми існуватимуть далі
Альтернатива 2

1

цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті
Альтернатива 3

3

цілі регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою

            Регуляторний акт, що пропонується прийняти, не зачіпає інтересів добросовісних суб’єктів земельних правовідносин.

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумки)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу

Альтернатива 1

-

відсутні

Проблема продовжує існувати.
Альтернатива 2

-

відсутні

Цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті
Альтернатива 3

Встановлення єдиної процедури відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам,поліпшення контролю за використанням землі та збільшення надходжень до сільського бюджету за рахунок відшкодування нарахованих збитків.

відсутні

Найважливіші аспекти проблеми буде вирішено.

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1
Не прийнятна, оскільки не вирішує порушеного питання.

Х

Альтернатива 2
Не прийнятна, оскільки відсутні ринкові механізми для вирішення даної проблеми

Х

Альтернатива 3
Єдина можлива альтернатива, оскільки забезпечує позитивний імідж органу місцевого самоврядування, раціональне та ефективне використання земельних ділянок, наповнення сільського бюджету та фінансування соціальних програм громади. Встановлення чіткої процедури нарахування та стягнення збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства; передбачуваність дій влади; прогнозування умов господарювання і заходів відповідальності у випадку їх порушення.

Х

 

5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

Реалізація запропонованого регулювання здійснюється шляхом впровадження наступних заходів:

1. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства, покладається на Комісію щодо визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.

2. За результатами розгляду матеріалів Комісією складаються акти щодо визначення та відшкодування розміру збитків власникам землі та землекористувачам по кожному суб'єкту окремо, який підлягає затвердженню виконавчим комітетом Карпівської сільської  ради.

3. Після затвердження рішення виконавчого комітету Карпівської сільської ради акту Комісії щодо визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, Комісія у п’ятиденний термін направляє повідомлення про необхідність відшкодування збитків суб'єктам, які вони заподіяли.

4. Прийняття місцевого нормативного документу, який в рамках чинного законодавства дає можливість зробити прозорим порядок нарахування збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства та їх відшкодування.

5. Невідкладне оприлюднення проекту регуляторного акта в засобах масової інформації з метою надання зауважень та пропозицій від громадськості.

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

6.1. Карпівська сільська рада не несе витрат на адміністрування регулювання.

6.2. Неможливо визначити кількісно суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, оскільки даний регуляторний акт стосується суб’єктів господарювання, які порушують норми чинного законодавства України і не впливає на добросовісних суб’єктів господарювання.

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Строк дії запропонованого регуляторного акта необмежений. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни, або доповнення.

 

8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Основними показниками результативності регуляторного акта є:

- розмір надходжень коштів до сільського бюджету ради;

- кількість землекористувачів, якими нанесені збитки;

- кількість укладених договорів оренди землекористувачами, які ухилялись від цього до прийняття даного регуляторного акта;

- кількість поданих заяв про добровільне відшкодування збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності даного регуляторного акта буде проводитись статистичним методом шляхом аналізу розміру надходжень коштів до сільського бюджету, кількості землекористувачів, якими нанесені збитки, кількості укладених договорів оренди землекористувачами, які ухилялись від цього до прийняття даного регуляторного акта; кількості поданих заяв про добровільне відшкодування збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства.

Базове відстеження результативності  регуляторного акта здійснюватиметься до дня  набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження  здійснюватиметься через 1 рік після набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні із базовим відстеженням.

Періодичне відстеження здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного  відстеження результативності цього акта.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін

Проект рішення підготовлено відділом                        

земельних відносин, екології, архітектури,

ЖКГ та комунальної власності виконавчого

комітету Карпівської сільської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект 

УКРАЇНА

КАРПІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ШИРОКІВСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сесія VII скликання



РІШЕННЯ

Про затвердження Порядку визначення

та відшкодування  територіальній громаді

в особі  Карпівської сільської  ради збитків,

заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства

З метою посилення контролю за використанням земель, створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення розмірів збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства, удосконалення порядку відшкодування збитків, на підставі Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993року № 284, керуючись статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська  рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Порядок визначення та відшкодування територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства (додається).

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою.

.

Сільський  голова                           С.С.ОЛІЙНИКОВ



Додаток
до рішення _____ сесії ___________

 

Порядок визначення та відшкодування

територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради

збитків, заподіяних внаслідок

порушення вимог земельного законодавства

            Цей Порядок розроблений з метою посилення контролю за використанням земель, створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення розмірів збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства та їх відшкодування територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства.

Даний Порядок поширюється на всі підприємства, установи та організації, суб'єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб, а також громадян, у користуванні яких перебувають земельні ділянки комунальної власності у межах Карпівської сільської ради.

Нормативні посилання

Зазначений Порядок розроблений на підставі наступних нормативно-правових актів: Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Цивільного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 р. № 284 (із змінами від 14.01.2004 р. № 21) «Про Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам».

Визначення термінів

Юридичні терміни, застосовані у цьому Порядку, вживаються у значеннях, визначених земельним, цивільним та господарським законодавством України:

Земельна ділянка – частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами;

землі житлової та громадської забудови - земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування;

документи, що посвідчують право на земельну ділянку - право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом або державним актом на право постійного користування земельною ділянкою; право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі;

оренда - засноване на договорі строкове платне володіння, користування земельною ділянкою;

самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними;

невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням – невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень);

будівлі - земельні поліпшення, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності;

нежитлове приміщення - приміщення в структурі житлового будинку, що не відноситься до житлового фонду, є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин;

збитки - витрати, нанесені власнику земельної ділянки стороною, втрата або пошкодження її майна, а також неодержані нею доходи, які власник земельної ділянки (сторона) одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання умов здійснення господарської діяльності другою стороною;

неустойка (штраф, пеня) - грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання;

неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або зайняття, обмеження, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян, у тому числі орендна плата, яку б міг отримати власник земельної ділянки при належному та своєчасному оформленні договору оренди земельної ділянки особою, яка її використовує;

земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів;

суб'єкт - юридичні (підприємства, установи, організації усіх форм власності, включаючи підприємства з іноземним капіталом) та фізичні (громадяни, особи без громадянства, іноземці) особи, якими припущені порушення вимог законодавства у сфері земельних відносин, діями або бездіяльністю яких територіальній громаді спричинені збитки.

нормативна грошова оцінка земельних ділянок – капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів;

ставка земельного податку – законодавчо визначений річний розмір плати за одиницю площі оподатковуваної земельної ділянки.

3. Сфера дії Порядку

Порядок встановлює єдину процедуру відшкодування збитків, заподіяних територіальній громаді Карпівської сільської ради внаслідок порушення вимог земельного законодавства.

Фізичні та юридичні особи, у разі використання ними земель сільської ради з порушеннями вимог земельного законодавства, повинні відшкодувати Карпівській територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитки, спричинені їх діями або бездіяльністю.

Збитки відшкодовуються внаслідок:

- неодержання доходів, у зв’язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок (зокрема, у разі самовільного зайняття земельної ділянки);

- використання земельної ділянки без оформлення документів, що посвідчують право на земельну ділянку відповідно до закону;

- неодержання доходів, у зв’язку з порушенням умов договору оренди землі (нецільове використання);

- інших випадків, коли особа використовує земельну ділянку з порушенням земельного законодавства та законодавства про плату за землю.

 

4. Порядок підготовки та оформлення матеріалів

на комісію по визначенню збитків

4.1. Підготовку матеріалів для роботи Комісії по визначенню збитків власникам землі та землекористувачам здійснює  земельний відділ  Карпівської сільської  ради.

4.2. На засідання комісії по визначенню збитків для розгляду готуються наступні матеріали:

- копія рішення Карпівської сільської ради про надання в оренду або поновлення права оренди земельної ділянки (при наявності);

- кадастрова справа на земельну ділянку (при наявності);

- документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (при наявності);

- акт обстеження та визначення меж, площі та конфігурації земельної ділянки з планово-картографічними матеріалами з нанесенням меж земельної ділянки та фотоматеріалами;

- довідка державного податкового органу щодо справляння плати за землю;

- розрахунок суми збитків, виконаний земельним  відділом Карпівської сільської ради;

- письмове повідомлення підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, якими нанесені збитки, про час та дату засідання комісії з документальним підтвердженням його отримання. У разі відмови від отримання повідомлення складається відповідний акт. Повідомлення повинно бути одержане не пізніше, ніж за 3 дні до дати засідання комісії.

- копії матеріалів листування Карпівської сільської ради та її виконавчих органів з підприємствами, установами, організаціями та з фізичними особами, якими нанесені збитки (при наявності);

- інші документи, що підтверджують факти порушень вимог земельного законодавства.

5. Порядок нарахування збитків

5.1. У разі використання земельної ділянки без документів, що підтверджують право користування, збитки визначаються за фактичний період користування земельною ділянкою.

5.2. У випадку не оформлення документу, що посвідчує право користування земельною ділянкою у строк, встановлений рішенням Карпівської сільської ради про надання або поновлення права оренди земельної ділянки, збитки визначаються після закінчення строку, встановленого в рішенні Карпівської сільської ради для оформлення документу, що підтверджує право користування земельною ділянкою.

5.3. У разі невідповідності розміру орендної плати по договору оренди землі вимогам чинного законодавства збитки визначаються за період використання земельної ділянки з порушенням вимог, встановлених рішеннями сільської ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

5.4. Відшкодування збитків проводиться за період використання землі з порушенням земельного законодавства у розмірі орендної плати за землю, яку власник землі сільська рада міг би отримати при належному виконанні (дотриманні) землекористувачем вимог земельного законодавства.

Збитки визначаються за ставками орендної плати, які діяли на момент виникнення таких збитків із застосуванням коефіцієнтів, які дорівнюють подвійній обліковій ставці Національного банку України на початок кожного звітного року, встановленої згідно рішень  Карпівської сільської ради.

 

6. Склад комісії по визначенню збитків, її повноваження

та порядок розгляду матеріалів

6.1. Визначення розміру завданих збитків покладається на Комісію по визначенню збитків власникам землі та землекористувачам (далі - Комісія).

6.2. Утворення Комісії та затвердження її персонального складу здійснюється за рішенням сесії  Карпівської  сільської  ради.

Регламент роботи Комісії та порядок проведення її засідань затверджується рішенням Комісії.

6.3. Комісію очолює голова. Заступником голови Комісії є заступник  сільського голови з питань діяльності виконавчих органів. Секретарем Комісії є начальник земельного  відділу сільської  ради.

6.4. До складу Комісії можуть включатися:

- депутати Карпівської сільської ради, керівники та працівники виконавчих органів сільської ради;

- представники Управління Держгеокадастру у Широківському районі Дніпропетровської області.

- представники Державної фіскальної служби України.

            6.5. Засідання комісії по визначенню збитків скликається головою комісії та є правомочним за наявністю більше половини від її загального складу.

6.6. Рішення приймається більшістю голосів шляхом відкритого голосування.

6.7. Під час засідання секретарем комісії ведеться протокол. Члени комісії мають право на висловлювання окремої думки щодо розгляду матеріалів, яка фіксується у протоколі засідання комісії.

6.8. Матеріали по збиткам розглядаються по кожному суб'єкту окремо.

6.9. На засідання комісії по відшкодуванню збитків запрошуються представники підприємств, установ, організацій та громадяни, якими припущені порушення вимог законодавства у сфері земельних відносин, діями або бездіяльністю яких територіальній громаді спричинені збитки. Повноваження усіх запрошених на засідання комісії осіб повинні бути належним чином оформлені та підтверджені (довіреність, паспорт та інше).

6.10. Засідання ведеться головою Комісії, а у разі його відсутності, заступником голови Комісії. Оформлення матеріалів та рішень Комісії здійснюється секретарем.

6.11. Головуючий доповідає матеріали по збиткам, та пропонує суб'єктам надати відповідні пояснення.

6.12. За результатами розгляду матеріалів комісією складаються акти про визначення збитків по кожному суб'єкту окремо.

6.13. Акти підписуються всіма членами комісії, які присутні на засіданні та особою (її представником), яка має відшкодувати збитки. У разі відмови від підпису про це робиться посилання у самому акті.

6.14. Акти про визначення збитків направляються земельним відділом Карпівської  сільської ради на затвердження виконавчим комітетом Карпівської сільської ради.

 

7. Порядок відшкодування збитків

7.1. Затверджені виконавчим комітетом Карпівської сільської ради акти про визначення збитків у п’ятиденний термін направляються суб’єктам повідомлення про необхідність відшкодування збитків (додаток 1).

7.2. Повідомлення підписується Карпівським сільським головою або заступником з питань діяльності виконавчих органів та надсилається юридичним та фізичним особам рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про отримання або вручається особисто під підпис.

7.3. У разі визнання вимог, зазначених у повідомленні та надання згоди добровільного відшкодування збитків укладається договір про добровільне відшкодування збитків.

7.4. Добровільне відшкодування збитків здійснюється шляхом укладання договору про відшкодування збитків (додаток 2), який готується земельним відділом  Карпівської  сільської ради.

7.5. Невід'ємною частиною договору є:

- розрахунок суми збитків, який складається земельним  відділом сільської ради;

- акт комісії про визначення збитків власнику землі;

- рішення виконавчого комітету Карпівської сільської ради про затвердження акту про визначення збитків власнику землі;

7.7. Договір про відшкодування збитків підписується Карпівським сільським головою та боржником.

7.8. У випадку недосягнення сторонами згоди або неотримання результатів розгляду повідомлення про необхідність відшкодування збитків у встановлений строк з урахуванням поштового обігу Карпівська  сільська рада вживає заходи щодо стягнення завданих територіальній громаді збитків у судовому порядку.

7.9. Сільська рада отримані  за результатами судового розгляду, виконавчі документи щодо стягнення завданих територіальній громаді матеріальних збитків, здійснює подальше представництво інтересів громади в органах державної виконавчої служби.

7.10. Сільська рада має право направити письмову інформацію з копіями відповідних документів про виявлені порушення закону до органів прокуратури, з метою представництва інтересів держави в суді в порядку статей 23, 24 Закону України «Про прокуратуру».

Секретар сільської ради                                 КИКОТЬ О.О.

Додаток 2

Порядку визначення та відшкодування

територіальній громаді в особі Карпівської

сільської ради збитків, заподіяних внаслідок

порушення вимог земельного законодавства»



Назва юридичної особи

Юридична або фактична адреса

П.І.Б. фізичної особи

адреса за місцем реєстрації

або фактичного проживання



 

ПОВІДОМЛЕННЯ

  

Відповідно до Порядку визначення та відшкодування територіальній громаді  в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства, затвердженого рішенням  сесії Карпівської сільської  ради VІІ скликання від __.__.20  _року №______ (далі - Порядок).

  

Комісією по визначенню збитків власникам землі та землекористувачам на засіданні, яке відбулося ______, розглянуті матеріали про нанесення (назва юридичної або фізичної особи) матеріальних збитків територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради внаслідок порушення вимог земельного законодавства, та складено акт про визначення збитків.

  

Акт про визначення збитків від ____№ ____ затверджений рішенням виконавчого комітету  Карпівської  сільської ради від _____ № _____.

  

Пропонуємо розглянути зазначене повідомлення разом з актом про визначення збитків від ____ № ______. Про результати розгляду пропонуємо інформувати Карпівську сільську раду у письмовій формі у 10-деннийтермін з дня надходження повідомлення.

  

У разі визнання вимог добровільне відшкодування збитків здійснюється у досудовому порядку шляхом укладання договору про добровільне відшкодування територіальній громаді в особі  Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства.

  

У разі відмови добровільно відшкодувати завдані збитки Карпівською сільською радою буде подано позов до суду про примусове відшкодування збитків та вжиття інших заходів, спрямованих на поновлення порушених прав територіальної громади у сфері земельних відносин.

  

Додаток:

  

копія акту про визначення збитків від ___ № ____,

  

копія рішення виконавчого комітету  Карпівської сільської ради від ____№ _____ «Про затвердження акту про зазначенню збитків».

  



 



 

 Сільський  голова                         С.С.ОЛІЙНИКОВ

   

Додаток 2

  

Порядку визначення та відшкодування

  

територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради

  

 збитків, заподіяних  внаслідок

  

порушення вимог земельного законодавства»

   

ДОГОВІР

  

про добровільне відшкодування територіальній громаді в особі Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства

  

с.Карпівка ___ ___________ 20___ р.

   

Карпівська сільська рада, в особі голови - Олійникова Степана Степановича, який діє на підставі Закону Україні «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення Карпівської сільської ради від _.__.20__ року  № _____ «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування  втрат територіальній громаді  в особі Карпівської  сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства, іменований далі як «Сторона 1», та _____________ в особі ______, який діє на підставі , іменований , як «Сторона 2» уклали цей договір про таке:

  

1. Сторона 2 приймає на себе зобов’язання добровільно відшкодувати матеріальні збитки, завдані територіальній громаді Карпівської сільської ради внаслідок вчинення Стороною 2 дій, передбачених пунктом 3 Порядку визначення та відшкодування територіальній громаді  в особі Карпівської  сільської ради  збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства, затвердженого рішенням Карпівської сільської ради від ___.__.20____ року  № _____.

  

2. Відповідно до акту про визначення збитків від ____ № ______, який затверджений рішенням виконавчого комітету Карпівської сільської ради від ____ № ____, збитки визначені в розмірі _____грн.

  

3. Сторона 2 зобов'язується в строк до ______ сплатити на рахунок Управління Державної казначейської служби у Широківському районі Дніпропетровської області № _________ (казначейські реквізити) матеріальні збитки у повному розмірі.

  

4. Збитки можуть бути сплачені щомісячно рівними сумами або наступним чином:

  

_____ місяць _____грн.

  

_____ місяць _____грн.

  

5. Сторона 2 має право дострокової сплати суми збитків у повному обсязі.

  

6. Відшкодування збитків не звільняє Сторону 2 від обов'язку оформлення права землекористування у встановленому законом порядку.

   

7. У разі невиконання Стороною 2 умов пунктів 4, 5 Договору, Сторона 1 має право звернутись до суду із позовною заявою про стягнення збитків.

  

8. Договір може бути змінений та доповнений за згодою Сторін.

  

9. Зміни та доповнення складаються в письмовій формі та оформлюються додатковою угодою, яка є невід'ємною частиною цього Договору.

  

10. Дія договору припиняється в наступних випадках:

  

- закінчення строку, на який його було укладено;

  

- сплати збитків у повному обсязі.

  

11. Договір підлягає обов'язковій реєстрації в книзі реєстрації договорів про відшкодування територіальній громаді Карпівської сільської ради збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства та набирає чинності з моменту підписання.

  

12. За невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

  

13. Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.

  

14. Договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу та зберігаються у сторін.

  

15. Додатками до Договору є:

  

- акт Комісії по визначенню збитків власникам землі та землекористувачам від ___ № __;

  

- рішення виконавчого комітету Карпівської  сільської ради про затвердження акту про визначення збитків від ___ № ____.

  

16. Реквізити Сторін:

    


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux